Bir Dava Adamının Notlarındaki "Genç yaşta riyazet, ruhi bir hastalıktır." ifadesini nasıl yorumlayabiliriz?
Cevap
Değerli Kardeşimiz;
"Genç yaşta riyazet, ruhi bir hastalıktır." (Zübeyir GÜNDÜZALP, Bir dava Adamının Notları-II, Muhtelif Tarifler)
Zübeyir Ağabey, "Gençlik kuvvetli bir vasıtay-ı hayırdır, dolayısı ile bu vasıtayı riyazet ile zayıflatıp hizmetten ve hayırdan alıkoymak doğru olmaz." düşüncesi ile böyle bir söz söylemiş olabilir.
İnsan, ağır bir riyazetten sonra iman hizmeti açısından aksiyoner olamayacağı gibi, günlük işlerini dahi yapamaz hâle gelir. Bu sebeple riyazeti herkese ve her yaşa teşmil etmek uygun olmayabilir.
Yoksa, uygun bir zamanda uygun bir yaşta, nefsi terbiye etme açısından riyazet güzeldir...
Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü
Yorumlar