Peygamber Efendimiz neden miraç için Mescid-i Aksa'dan semâya yükseltilmiştir, Mescid-i Haram'dan da yükselebilirdi?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Peygamber Efendimiz (asm), Mescid-i Haram'dan alınıp, Mescid-i Aksâ'ya ve oradan da semâya yükseltiliyor.

Âyette geçen; "Etrafını mübarek kıldığımız Mescid- i Aksa" ifâdeleri, hiç şüphesiz çok mühimdir. Mescid-i Haram da mübarektir, ancak burada bir farklılığa dikkat çekilmiş olabilir. Bu ise, Mescid-i Âksa'nın, bütün peygamberlerin durağı olması özelliği olabilir. İşte bu sebepten Peygamber Efendimiz (asm), diğer bütün peygamberlere vâris ve imam olmak için Mescid- i Aksa'ya götürülmüştür, denilebilir.

Bediüzzaman Hazretleri, bu hususu şöyle ifâde eder:

"Bir abdini bir seyahatte huzuruna dâvet edip, bir vazife ile tavzif etmek için, Mescid-i Haram'dan Mecmâ-ı Enbiyâ olan Mescid-i Aksâ'ya gönderip, enbiyâlarla görüştürüp, bütün enbiyâların usûl-u dinlerine vâris-i mutlak olduğunu gösterdikten sonra, tâ Sidretü'l-Müntehâ'ya, tâ Kâb-ı Kavseyn'e kadar mülk ve melekûtunda gezdirdi." (Sözler, Otuz Birinci Söz)

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Okunma sayısı : 15.168
Sayfayı Word veya Pdf indir
Bu içeriği faydalı buldunuz mu?
Yükleniyor...