Birinci Mebhas, İkinci Vecih
İçerikler
-
"Adavet ve muhabbet, nur ve zulmet gibi zıttırlar. İkisi, mana-yı hakikisinde olarak beraber cem olamazlar." İzah eder misiniz
-
"Muhabbet, kendi esbabının rüçhaniyetine göre bir kalpte hakiki bulunsa, o vakit adavet mecazi olur, acımak suretine inkılap eder." cümlesini izah eder misiniz? Muhabbetin sebepleri nelerdir?
-
"Mümin, kardeşini sever ve sevmeli. Fakat fenalığı için yalnız acır. Tahakkümle değil, belki lütufla ıslahına çalışır." Bu düsturu İslam hangi noktaya kadar uygun görür? Tahakkümle ıslaha çalışmak veya çalışmamak nasıl olur?
-
Hadiste geçen "kat-ı mükâleme" etmemek ne demektir? Durduk yere darılan kişilere, selam vermek günahtan kurtarır mı? Herkesi razı etmek mecburiyetinde miyiz?
-
"Mümin kardeşine kin ve adavet ne kadar zulümdür..." İman edip, İslam’a zarar veren ehl-i bida fırka ve gruplar hakkında da bu husus tatbik edilebilir mi?
-
"Nasıl ki sen adi, küçük taşları Kâbe'den daha ehemmiyetli ve Cebel-i Uhud'tan daha büyük desen,.." Burada imanın "Kâbe"ye, İslamiyet'in "Uhud" dağına benzetilmesinin hikmeti ne olabilir?
-
"Evet, tevhid-i imani, elbette tevhid-i kulubu ister. Ve vahdet-i itikad dahi, vahdet-i içtimaiyeyi iktiza eder." İzah eder misiniz?
-
"İmanın verdiği nur ve şuurla ve sana gösterdiği ve bildirdiği esma-i ilahiye adedince vahdet alakaları ve ittifak rabıtaları ve uhuvvet münasebetleri var." Burayı misalle izah eder misiniz?
-
"Hâlıkınız bir, Mâlikiniz bir,.. Bine kadar bir, bir... Peygamberiniz bir, dininiz bir,.. Yüze kadar bir, bir..." Burada bin, yüz gibi rakamla alakalı ifadeler neden kullanılıyor?