Block title
Block content

Yirmi Dokuzuncu Söz’ün başlığında “Beka-i Ruh ve melâike ve haşre dairdir.” yazılıyor. Ruhun bekası, melâike ve haşir meseleleri arasında nasıl bir münasebeti var ki, bu üç konu birlikte nazara alınmış ve işlenmiş?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Beka; devam mânasınadır. Beden sürekli değiştiği halde, ruhta bu mânada bir değişme olmaz. Bedendeki hücre değişimleri ruhun ne inancında, ne bilgisinde, ne hafızasında, ne de hissiyatında bir değişme meydana getirmez. Bedeni tamamen terk ettiğinde de ruhun hayatı yine devam eder; haşirle yeniden beden libasını giyerek mahşere çıkar.

Her ruh bu imtihan dünyasında kazandığı sevapların ve işlediği günahların karşılığını ahiret âleminde görecektir. Onun için  beka-i ruh ile ahiret arasında yakın ilgi vardır.

Melekler de ruhanî varlıklar olduklarından, ruh bahsi işlenirken onlar da beraber mütalaa edilmiştir.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: Mukaddime | Yazar: Alaaddin BAŞAR (Prof. Dr.) | Okunma Sayısı: 429 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

oğuzhangözüpek

BEDENDEKİ HÜCRE Değişimleri RUHUN ; İnancında,Hissiyatında,Hafızasında vs bir değişme meydana getirmez'' TESPİTİNİZİN kaynağı varmı?  Bu tespit BİZE RUHUN MAHİYETİ hakkında çok az bilgi verildiğini   bildiren İSRA .85 ayeti İLE ÇELİŞMİŞ OLMUYORMU? HAKKINDA ÇOK AZ ŞEY BİLDİĞİMİZ  BİR şey HAKKINDA bir tespitte bulunuyoruz.

 Bence BEDENDEKİ Fiziksel değişimlerin bir kısmı aynı zamanda RUHİ Yani PSİKOLOJİK değişimleri  tetiklerken aynı zamanda RUHİ değişimler de  Kısmi olarak FİZİKSEL değişimleri netice veriyor. GENETİK BİLİMİ gün geçtikçe RUH-BEDEN yapısı arasındaki bağlantıyı ortaya çıkarmakta. cehennem cezası da,CENNET Mükafatıda RUH VE BEDEN ikilisiyle yaşanacaktır .Bu sonuçtan hareketle  RUH-BEDEN ikilisinin birbirini etkilediğini ve değiştirdiğini düşünüyorum.

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)

Ruh ile beden arasında kuvvetli bir ilişki elbette var ama esas olan ruhtur beden ise onunla kaimdir. Öldükten sonra beden çürür ama ruh dimdik ayakta kalır ve ruh bütün esaslarını muhafaza eder. Şayet öyle olmamış olsa insan kavramı esassız ve temelsiz olurdu. Ruh maddi hazları ve cezaları beden araclığı ile hisseder ama beden ruhsuz bir işe yaramaz. Demek ruh müstakil bir cevherdir ve varlığını devam ettirmek için maddi bir sebebe muhtaç değildir. Ayette ki az bilgi bunları içeriyor yoksa ruh konusu tamamen karanlık değildir. 

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...