"Biz gidiyoruz, aldanmakta fayda yok. Gözümüzü kapamakla bizi burada durdurmazlar, sevkiyat var." İzah eder misiniz?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Evet, ey benim gibi ihtiyarlığını hisseden muhterem ihtiyar ve ihtiyareler! Biz gidiyoruz, aldanmakta faide yok. Gözümüzü kapamakla bizi burada durdurmazlar; sevkiyat var." (Lem'alar, Yirmi Altıncı Lem'a, Üçüncü Rica)

Ölümü inkâr etmek, ölümü görmezden gelmek, ölümü unutmak ölüm gerçeğini ve bir gün kabre girileceği hakikatini asla değiştirmiyor ve ertelemiyor.

Hâl böyle iken ölümü her daim hatırlayıp ölümün bizden istediği gerçekleri (iman ve ibadet) yaşamamız gerekiyor.

Üstad'ımız bu konuyu çok yerlerde işlemektedir. Özellikle aşağıdaki ifadelerde çok çarpıcı bir metodla bu meseleyi izah etmektedir. Şöyle ki;

"EY GAFLETE DALIP ve bu hayatı tatlı görüp ve âhireti unutup, dünyaya talip bedbaht nefsim! Bilir misin, neye benzersin? Devekuşuna! Avcıyı görür, uçamıyor; başını kuma sokuyor, ta avcı onu görmesin. Koca gövdesi dışarıda; avcı görür. Yalnız o, gözünü kum içinde kapamış, görmez." (Sözler, On Dördüncü Söz, Hatime)

İlave bilgi için tıklayınız:

- ÖLÜMÜN HAKİKATİ.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Kategorileri:
Okunma sayısı : 2.902
Sayfayı Word veya Pdf indir
Bu içeriği faydalı buldunuz mu?
Yükleniyor...