Block title
Block content

"Elemsiz lezzet" kavramını açar mısınız?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

“Elemsiz lezzet” ifadesini iki şekilde anlamak mümkün. Birincisi, dünyada her lezzetin gelip geçici olması ki, "zeval-i lezzet elem" olarak ifade edilmiştir. Yani lezzetin bizatihi bitip tükenmesi bizzat bir elem bir acı oluyor.

İkincisi, dünya lezzetlerini acılaştıran en büyük ve en tesirli faktör, firak ve ölümdür. Mesela, gençlik ve sıhhat iki dünya nimetidir, hatta bütün lezzetlerin de kaynağıdır. Lakin bu iki nimet en fazla yirmi otuz yıl sürüyor, sonra yerini hastalığa ve yaşlılığa bırakıyor.

Kalbini gençliğe kaptıran birisi için, gençliğin elden gitmesi, hatta ölüme maruz kalması çok acıklı ve hazindir. Ne kadar lezzet ve muhabbet varsa o kadar azap ve acı vardır. Zira kalbin bağlandığı bir şeyden ayrılması çok daha zor ve daha acı vericidir.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: E | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 2435 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

cemdemir
Üstad imanda elemsiz lezzet olduğunu söylüyor. İmanda nasıl elemsiz lezzet var? Kusura bakmayın soruyu eksik sormuşum.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Elem maddi ve manevi olmak üzere iki kısımdır. İman manevi bir haldir ve imanın tahkiki bir şekilde hükmettiği kalp ve ruhta eleme yer yoktur. Lakin beden ve ceset elem içinde olabilir. Nasıl bir odaya ışık girince karanlık orada barınamaz ise imanın tahkiki bir şekilde girdiği gönle gam keder ve elem giremez. Kadere iman eden kederden emin olur sözü de bu anlamda kullanılmıştır.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
BENZER SORULAR
Yükleniyor...