Üstad, dünya saltanatının Ehl-i beyte yaramadığını, onların manevi saltanatın öncüleri olduklarını söylüyor. Tarih içinde Ehl-i beyte yakın olarak kurulan devletlerin yıkılma sebeplerine bu açıdan bakılabilir mi?
Değerli Kardeşimiz;
"Amma kader nokta-i nazarında feci akıbetin hikmeti ise:"
"Hasan ve Hüseyin ve onların hanedanları ve nesilleri, manevi bir saltanata namzet idiler. Dünya saltanatı ile manevi saltanatın cem'i gayet müşküldür. Onun için onları dünyadan küstürdü, dünyanın çirkin yüzünü gösterdi, ta kalben dünyaya karşı alakaları kalmasın. Onların elleri muvakkat ve surî bir saltanattan çekildi; fakat parlak ve daimî bir saltanat-ı maneviyeye tayin edildiler. Adi valiler yerine, evliya aktablarına merci oldular."(1)
Ehl-i beyt, manevi saltanatın sahipleridirler. Dünya saltanatı ile manevi saltanatın bir arada olması çok zor olduğundan, Allah onlara dünya saltanatının çirkin ve zulümlü yüzünü göstermiştir. Tarihte Ehl-i beyt adına kurulan devletlerin devamlı ve şaşaalı olamamasının sırrı da budur. Şayet Allah onları dünya saltanatında muvaffak edip şaşaalı bir imparatorluk bahşetse idi, o zaman manevi sahada geri kalıp dinin muhafaza ve ilan edilmesi vazifesinden mahrum kalacaklardı ki, bu Allah ve Resulünün muradına ters bir durumdur.
Bir tabire göre, "bir koltukta iki karpuz taşınmaz." Öyle ise Ehl-i beytin hem maddi hem de manevi saltanatı birlikte götürmesi mümkün olmayacağı için, birisini tercih etmeleri gerekecekti ki, Allah bu tercihin yönünü manevi saltanata çevirtmek için dünya saltanatını onlara düşman yapmıştır.
1) bk. Mektubat, On Beşinci Mektup.
Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü
Yorumlar
Ehli beyt ten olup dünya saltanatina dahil olanlara nasıl bakılır Hz Ömer mesela ( Hz Ali efendimizin kızı ile evlenmiş ehli beyt ten olmak için) Hz Ali yada
"Hilafet ve saltanata geçen, ya nebi gibi masum olmalı veyahut Hulefâ-i Râşidîn ve Ömer ibni Abdülâziz-i Emevî ve Mehdî-i Abbasî gibi harikulade bir zühd-ü kalbi olmalı ki, aldanmasın."