Block title
Block content

Üstad, Risalelerde, bulunan Firavun cesedinden bahsediyor mu?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Üstad Hazretleri bu konu hakkında şunları söylüyor:

"Meselâ, فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ  [“Bugün senin cesedini kurtaracağız.” (Yûnus, 10/92)] gark olan Firavuna der: 'Bugün senin gark olan cesedine necat vereceğim.' ünvanıyla, umum Firavunların, tenasuh fikrine binaen, cenazelerini mumyalamakla maziden alıp müstakbeldeki ensâl-i âtiyenin temâşâgâhına göndermek olan mevt-âlûd, ibretnümâ bir düstur-u hayatiyelerini ifade etmekle beraber, şu asr-ı âhirde, o gark olan Firavunun aynı cesedi olarak keşfolunan bir beden, o mahall-i gark denizinden sahile atıldığı gibi, zamanın denizinden asırların mevceleri üstünde şu asır sahiline atılacağını, mu’cizâne bir işaret i gaybiyyeyi bir lem’a-i İ’cazı ve bu tek kelime bir mu’cize olduğunu ifade eder."(1)

Londra´daki British Museum´da korunan cesedin, Firavun'a ait olduğu genel bir kanaattir. Elbette bu genel kanaate katılmayan farklı düşünceler de olabilir. Böyle düşüncelerin bulunması genel kanaate zarar vermez. Devrin her döneminde böyle ihtilaflar bulunabilir. Nitekim ayette asıl verilen mesaj; materyalist olan Firavun'un ahiret hayatını inkar manasına gelen mumyalama âdetine işarettir. 

Yani eski Mısır inancında ölenler tenasuh, yani ruh göçü ile tekrar hayata döneceklerini zannettikleri için, değerli eşyalarını ve cesetlerini mumyalatıyorlar. Mumyalama işi de sonraki nesillere bir intikal vasıtasıdır. Yani o dönem ve inançları hakkında mumyalama âdeti, gelecek nesle önemli bir ibret levhası hükmündedir.

(1) bk. Sözler, Yirmi Beşinci Söz, Birinci Şule İkinci Şua, Beşinci Lem'a.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: Birinci Şule, İkinci Şua, Beşinci Lem'a | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 4454 | Word indir | Pdf indir
Paylaş

Yorumlar

ufukalem
Madem Kuran evrensel, her devre hitap ediyor, bu ayetin Firavun'un sıfatlarına sahip nicelerine de bakması gerekmez mi ? Buradan hareketle, aklıma şu geliyor: Öldürenler bence daha beter insanlardı ancak KADDAFİ, SADDAM gibileri Firavunvari tiplerdi ve onların ÖLÜMLERİ, sayısız mübarek ya da sıradan insandan farklı olarak, ibretlik bir şekilde canlı canlı ekranlarda oldu, internette kayıtlı kalarak gelecek nesiller için de ÖLÜMSÜZLEŞTİ bir anlamda. Bu nokta da YUNUS, 92'deki "Bugün senin cesedini kurtaracağız" ayetinin işari manası olarak düşünülebilir mi Saddam, Kaddafi gibilerinin ÖLÜM ANINDAKİ GÖRÜNTÜLERİNİN kalıcı olması durumu?
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)
Farklı ve güzel bir bakış açısı.
Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Yükleniyor...