Block title
Block content

Bir cüz’ün vücudunun ispatı, bütün melâikenin vücudunu nasıl istilzam ediyor? Ayrıca nasıl “birini inkar etmek tümünü inkâr etmek anlamına geliyor.” Bu meseleyi kabul etmek veya reddetmekteki eşitlik; itikat açısından da söz konusu mudur?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Melâike, hem “elçi”, hem de “kuvvet” mânasına gelir. Melekler nuranî ve lâtif cisimlerdir. Çeşitli şekillere girebilirler.

"Meleklere iman" denildi mi, Allah’ın şu gördüğümüz madde âleminden başka ruhanî âlemler de yarattığına, meleklerin nurdan yaratılmış ruhanî varlıklar olduklarına iman etmek anlaşılır. Denizlerde balıkları, ormanlarda ceylanları, kanımızda al ve akyuvarları, toprakta bakterileri yaratan bir kudret, elbette nurdan da melekleri yaratır ve yaratmıştır. Buna inanan bir insan için  bir tek meleğe inanmakla bütün meleklere inanmanın farkı yoktur. "Nurdan bir varlık yaratılmaz." diyen kişi için de bir meleği inkâr etmekle bütün melekleri inkâr etmenin farkı yoktur.

Bunun en yakın misâli kendi ruhumuzdur. “Şu görünen organlarımı sevk ve idare eden bir ruh vardır.” diyen insan, artık bütün insanların ruhlarının varlığına da inanır. İnsanı sadece atomlar ve hücreler yığını olarak gören ve ruhu inkâr eden bir kimse de bütün ruhları inkâr eder.

İman da bir bütündür. Bir iman rüknüne inanmayan kimse bütün rükünleri de inkâr etmiş olur. Üstadımızın ifade ettiği gibi “İman tecezzi kabul etmez.”

Meleklere inanmayan bir kimse Cebrail’e de inanmıyor demektir. Ona inanmayan onun getirdiği Kur’âna da inanmaz; ondaki bütün hakikatlere de inanmaz.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: Birinci Maksat, Üçüncü Esas | Yazar: Alaaddin BAŞAR (Prof. Dr.) | Okunma Sayısı: 136 | Word indir | Pdf indir
Paylaş
BENZER SORULAR
Yükleniyor...