"Çünkü, o eşyanın intizamlı hakîmane teşahhusatı ve şuurkârâne muhkem hususiyâtı kör tesadüf ve ittifakı reddediyor." izah eder misiniz?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

Her şeye, onu başkalarından ayıracak özel bir şahsiyet verilmesi ve yine her şeyin kendine lazım özelliklerle donatılması ne tesadüfe verilebilir, ne de eşyanın ittifakına.

Teşahhus, insan nevinde her yönüyle, açıkça görülüyor. Bir insanın parmak izinden, sesine kadar her şeyi başkalarından bir derece farklıdır. Bütün eşyada intizamlı bir teşahhus vardır. Her şey birbirinin her cihetle aynı olsaydı intizam bozulurdu. Bir ağaç, kendi cinsinden olan bir başka ağaca her şeyiyle aynen uygunluk göstermez. Dağların bile, birini diğerinden ayıracak farklı bir yanı vardır.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

BENZER SORULAR

Yükleniyor...