Block title
Block content

"Felâsifenin dalâletince, icad ile nakış birdir." cümlesini izah eder misiniz?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

“Felasifenin dalaletince, icad ile nakış birdir.” Bu cümlenin en kısa ve en veciz manası, yaratan ile yaratılanın aynı olamayacağıdır. Yaratan ayrı yaratılan ayrıdır; ikisini bir ve aynı görmek aptallık olur.

Bir şey kendi kendini nasıl yaratabilir ki, yani bir şey hem yaratıcı hem de yaratılan olacak; bu bir saçmalık bir paradokstur.

Tabiat denilen şey nakıştır, o halde asla ve kata nakkaş olamaz. Bir şey aynı anda hem nakış hem de nakkaş olamaz demektir.

Sebepler de hakeza bir sanattır, asla ve kata sanatkar olamazlar. Mesela, ağaç bir sanattır; asla kendi kendini yapan bir sanatkar olamaz. Ağacı ağaç cinsinden olmayan bir sanatkar icat edebilir, doğru ve mantıklı olan budur.

Öyle ise sapkın felsefenin iddia ettiği gibi icat edilenle icat eden aynı olamaz. İcat eden Allah, icat edilen ise mahlukattır. Yaratılanla yaratanı cem etmek, dağı taşı tabiatı İlah görmek anlamına gelir ki, materyalist felsefenin iddiası bu yöndedir.

Masa ile masayı yapan marangozu, televizyon ile televizyonu tasarlayan mühendisi aynı ve bir görmek tam bir safsatadır...

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör

Kategorisi: Zerre | Yazar: Sorularla Risale | Okunma Sayısı: 465 | Word indir | Pdf indir
Paylaş
BENZER SORULAR
Yükleniyor...