"Halbuki, en zayıf olan kavânîn-i emriye, sebat ve bekàya mazhardırlar." cümlesini izah eder misiniz?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Kavanin-i emriye" ile kastedilen şey, kâinatta cari olan sünnetullah kanunlarıdır. Mesela; suyun kaldırma kanunu, yerçekimi kuvveti, suyun kaynama derecesi vesaire bunlardandır. Ve bu kanunlar kâinatın ilk yaratılmasından bu yana sabittirler ve asla değişmezler.

"Zayıf" ifadesi ile işaret edilen husus ise, maddenin devamsız, kararsız ve değişken olmasıdır. Devamsız, kararsız ve değişken olan maddî âlemde bu kanunlar bile bekaya, devama ve istikrara mazhar olabiliyor ise daimî, ebedî ve istikrarlı olan ahiret âleminde elbette ruhlar bekaya daha sağlam daha kararlı daha istikrarlı mazhar olacaklardır.

Suyun kaldırma kanunu ile ruhun âlem-i emirden gelen ilahî bir kanun olması, ikisini kardeş ve benzer yapıyor. Suyun kaldırma kanunu kâinatın ilk merhalesinden bu yana varlığını devam ettiriyor ise, ondan daha sağlam ve daha istikrarlı olan ruh elbette bekaya daha sağlam ve daha ileri derecede mazhar olacak demektir.

Kâinatta var olan kanunların istikrar ve bekası ahirette var olacak olan kanunların istikrar ve bekasına bir işaret, bir ipucu mahiyetindedir.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?

BENZER SORULAR

Yükleniyor...