Block title
Block content

"Rızık, şifa ve yağmur münhasıran Zât-ı Hayy-ı Kayyûmun kudretine hastır." cümlesinde “kudretine has” ne demektir, her şey öyle değil mi ki?

 
Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Evet, minnettarlık ve teşekkürü davet eden ve muhabbet ve senâ hissini tahrik eden, hayattan sonra rızık ve şifa ve yağmur gibi vesile-i şükran şeyler dahi doğrudan doğruya Zât-ı Rezzâk-ı Şâfîye ait olduğunu, esbab ve vesait bir perde olduğunu, هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ  * وَاِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ  * وَهُوَ الَّذِى يُنزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ مَا قَنَطُوا  gibi âyetlerle, rızık, şifa ve yağmur, münhasıran Zât-ı Hayy-u Kayyum'un kudretine hastır."(1)

Burada olay ilahi kudret açısından değil insan açısından değerlendiriliyor. Yani rızık, şifa ve yağmur gibi nimetler ilahi kudret açısından diğerlerinden farksız olabilirler, ama insan hayatının merkezinde ve insana bakan yönleri açısından diğerlerinden çok farklı özelliklere sahipler.  

Mesela, yağmurun sonucuna baktığımızda gerçekten de bitkilerin yetişmesi, dolayısıyla insanların rızıklanması direkt olarak yağmurun yağmasına bağlı kılınmış gibidir. O halde diyebiliriz ki, kayyumiyetin sağlanması için Allah’ın koyduğu kayyumiyet tecellilerinden birisi de yağmurdur.

Yağmur insan hayatının merkezinde ve canlılığın en önemli devam şartıdır. Şifa ve rızıkta da benzer özellikler bulunuyor. Allah rızık, şifa ve yağmurun sebeplerini de belirsiz ya da daha şeffaf kılmış ki İlahi kudret ile bu üçü arasındaki ilişki diğerlerinden daha net daha berrak daha açık bir şekilde görülebilsin.

İnsan kainatın geneline sürekli hakim olamadığı için, Allah bazı nimetleri daha belirgin daha bariz daha göz önünde tutuyor ki, insan sürekli Allah’ı hatırlayabilsin; işte rızık, şifa ve yağmur bu nimetler sınıfındandır.

(1) bk. Lem'alar, Otuzuncu Lem'a, Beşinci Nükte.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Paylaş

BENZER SORULAR

Yükleniyor...