"Salâhaddin, hususî, kendine ait bir meseleyi soruyor. Dünya, hayat-ı içtimaiyeye bağlanmak istiyor..." Bu ifadeler hanımlar için de geçerli mi? Selahaddin abi evlenmiş mi, sonuç ne olmuş?

Cevap

Değerli Kardeşimiz;

"Salâhaddin, hususî, kendine ait bir meseleyi soruyor. Dünya, hayat-ı içtimaiyeye bağlanmak istiyor. Madem o haslar içindedir, kat’iyen Risale-i Nur’un hizmetine zararı varsa, girmeyecek. Eğer bilse ki, o refika-i hayatını bazı has kardeşlerimiz gibi Risale-i Nur’un hizmetinde yardımcı olarak çalıştırsa, o hayata girebilir. Çünkü hasların hayatı, Risale-i Nur’a aittir ve şahs-ı mânevîsini temsil eden şakirtlerinin tensibiyle kayıt altına girebilir. Peder ve validesinin reyleri de varsa, inşaallah zararı olmaz."(1)

Hayatlarını iman hizmetine vakfeden ve evlilik gibi çok özel bir mesele için bile Üstad'ıyla meşveret etme ihtiyacı duyan Selahattin Ağabey gibi, bizler de bu hizmette sadakatle bulunmak istiyorsak, önemli kararlarımızı (evlilik, ticaret, hicret, v.b.) hizmetin şahs-ı manevisini temsil eden şakirtlerin tensibiyle almamız isabetli olur.

“Eğer bilse ki; o refika-i hayatını bazı has kardeşlerimiz gibi Risale-i Nur’un hizmetinde yardımcı olarak çalıştırsa, o hayata girebilir.” Üstadımızın bu ifadelerinden, kadın erkek ayrımının söz konusu olmadığını ve ehli hizmet hanımların da aynı kaideye tabi olduğunu anlıyoruz.

Ehli hizmet bir hanımın hizmetten olmayan biriyle evlilik yapmasının -bazı istisnaları olsa da- elbette hizmete çok zararları olacaktır. Hizmete yabancı ve yabani birisinin eşinin hizmetteki fedakarlığını çekememe ve mani olma ihtimali fazladır. Bu sebeple hizmet ehli hanımların eş seçerken hizmet ehli eşler seçmesi hizmet açısından hayati bir öneme sahiptir diyebiliriz.

Salahaddin Ağabeyimiz, Üstadımızın belli şartlarla izin verdiği ve kendisinin de bu şartları yerine getirmiş olduğu kanaati hasıl olduğundan evlenmiştir. Lakin bu evliliğin Üstad'ın şartlarına muvafık gidip gitmediğini, abilerin hatıralarında geçen ve Üstadımızın matbu olmayan bir mektubuna dayandırılan üstadımızın O'nun hakkında söylediği şu cümleden şöyle anlamaktayız:

“Selâhaddin Nurun bir kahramânı iken tezevvücü onu dünyâya esir eyledi ona ve Nurlara çok zarar oldu.” (2) Üstadımızın bu cümlesinde açık bir şekilde Salahaddin Ağabeyin bu evlilikten zarar ettiği ve zarar verdiği ifade edilmiştir.

Ama bu kaidelere uyularak yapılan her evliliğin de bu şekilde sonuçlanması söz konusu olmayabilir. bunlar üzerimize düşen vazifeyi yaptıktan sonra bize takdir ettiği tecellilerdir.

(1) bk. Emirdağ Lahikası-I, 46. Mektup.
(2) bk. Ceylan Çalışkan Ağabeyin hatıralarından okunabilir, tıklayınız.

Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?

Yorumlar

Kameryil

Cok istifadeli oldu Allah razi olsun. 

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
ihlasnur

Evet, bende Said Özdemir ağabeye sormuştum. Çok sıkıntı çekti diye belirtmişti. 

 

Acaba ailesinin şimdiki durumu nedir. Evlâd u iyali hizmetle alakadar mıdır 

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editor (Muaz)

Bu konu hakkında bir malumata sahip değiliz. 

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.

BENZER SORULAR

Yükleniyor...