"Böyle mübarek bir cemaatte, tevafukat-ı gaybiyeden daha ziyade kuvvetli bir işaret-i gaybiye var ve ben görüyorum, fakat herkese ve umuma gösteremiyorum." Buradaki "tevafukat-ı gaybiye" ve "işaret-i gaybiye" manalarını temsille izah eder misiniz?
Değerli Kardeşimiz;
Muazzez Üstad'ımız Nur talebelerinin; o dehşetli ve sıkıntılı zamanlarda, hizmet ifa ederken; maneviyatlarını, mukavemetlerini ve şevklerini muhafaza etmek için mühim müjdeler ve beşaretlerde bulunmuştur.
Çünkü mühim bir cematte, azim bir hizmette, yüce bir gayeye hizmet eden; fakat az ve zayıf olan dava mensuplarına kaderin, böyle iltifat ve alakası mukadderdir ve sadece bu, Nur talebelerine ait bir lütuf değildir.
Sualde geçen "tevafukatı gaybiye"; o zaman hizmet ifa eden Nur talebelerinin hasiyet ve meziyetlerine mutabık hizmet ifa etmeleri, hizmetle fıtratlarının muvafık olması ve uygunluk arzetmesi, bu sayede Külliyat'ın etrafa fevkalade bir şekilde yayılmasıdır. Ayrıca fütur verecek çok esbab varken, harika bir inayet-i ilahiye ile muvaffakiyet de başka cihetten gaybî bir tevafuktur.
İşte hizmette hasıl olan bu muvaffakiyet, sadece kumandana verilmez. Muvaffakiyet bütün hizmet eden insanların hakkıdır. Ve onlara Allah’ın bir lütfudur. İşte işaret-i gaybiye; kumandan olan Üstad'ımızın yanında hizmet ifa eden Nur talebelerinin Allah indindeki, manevi mertebe, kıymet ve makamlarıdır.
İşte o kıymet ve makamlar çok yüce ve âlidir. Muazzez Üstad'ımız bunları biliyor ancak, talebelerinin ucbe girmemeleri, ihlaslarını muhafaza etmeleri ve vartasız olan hizmetkârlık ruhunun devam ettirilmesi için o gaybi işaretleri mahrem tutuyor.
Üstad'ın makamı belli. Fakat yanında hizmet edenlerin gaybi işaretlerle bildirilen makamları gizli tutuluyor. Onlar namsız ve nişansız olarak çalışıyorlar ve bundan sonra da aynı minval üzere devam edeceklerdir.
İşte o gaybi işaretleri ifade etmemesinin sırrı budur.
İlave bilgi için tıklayınız:
- Risale-i Nur hizmetinin kerametinin tevafuklar olması konusunu açıklayabilir misiniz?
Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editörü